a.comment-link:before{content:"1050";}

IT ALL ABOUT ME AND MY LIFE...!

A builder, hard worker, honest, with your feet planted squarely on the ground, you bring structure to the world. Your work requires a tangible finished product at completion. You are excellent at details and routine. Your economical and practical side make...s you a good accountant, efficiency expert, programmer. Analytical and organized, you bring order for others. It is possible that you could work in the field of law and order, as you can assume much responsibility and help to protect others. Your work has an earthly quality to it, and you are here to experience the world as a structured place.

Saturday, 9 February 2013

HOLIDAY IN BALI




Journey start..landing at Klia 8.35am by Mh2551,Myykul..


Ini gambar candid aku masa odw ke gate G2 ,tunggu nak boarding for flight MH850 DPS.Yang ambik gambar aku ni pulak rasa diri nya photographer terbaik ,kununnya lerr tekk..hikhik..Tengah tunggu flight tu aku ngan Dzee(photographer )lepak kat old town cafe.Kesempatan tu aku buka laptop,sambung cerita korea ku yang tak abis aku tengok dalam flight mh2551 tadi.citer Gentelmen Diginity....hahaha..mesti u all kata,"Sempat juga!"..hikhik..memamg sempat....

Walaupun tgk citer korea kan  aku rasa macam tak sabar rasa je nak pijak Bali. Ini ke-2 kalinya aku pergi cuti kat Bali..Last time aku ikut trip member reunion..tapi kali ni aku pergi snd..bkn honeymoon,trip bizness..honeymoon nanti aku nak g MELDIVES or BORA-BORA...ko hadaaaa impian tinggi melangit macam aku...HAHAHAHA..(devil laugh)..Disebab kan tersangat excited kan aku terlupa nak ambik gambar kat airport bali masa arrival...hurmmm..gara2 si Dzee ler suruh jalan cepat..nak posing sekejap kat patung kat airport bali tu tak sempat..sabar je lah..
Anyway 1st shop aku ngan dier pergi kedai kawan dia yang jual alat music...nih dia gambar shop tu okeyy... nama kedai tu Surya Bali Art..


2nd aku jalan-jalan kat area  Jalan Tegian Tengah..Kawasan ni di panggil HOHO shop..Ia dipanggil HOHO shop sebabnya aku pun tak taukk..hahaha..aku lupa nak kaji sejarah nama jalan-jalan di bali sebab tujuan aku ke bali hanya liburan..hikhik.Next time aku update full history siap map bali denpasar ni aku upload..haha..Kawasan ni terdapat banyak kedai yang menjual pelbagai jenis barang seperti baju dan kain2 batik,gelang2 ,rantai manik,anting2,tas anyaman, baju-baju bertuliskan Bali, pakaian tradisional Bali, sampai patung dan lukisan dan macam-macam lah..tak terkata lagi aku nak cakap apa2 dah.Pasar ini tergolong luas, sebab bila aku masuk ke dalam lagi aku dapat harga dan barang terbaik.Kebanyakan tourist hanya melihat-lihat dan membeli barang di bagian depan pasar dan tak menijau ke kawasan dalam lagi yang ternyata lebih murah dari toko2 yang  lain..... InfoRmation :Ingatlah untuk menawar harga sebelum Anda membeli..hehe..sebab org2 kat sini selalu menjual harga yang tinggi dulu sebelum tawar menawar...Kalau yang tak tauk sure kena NGAPP ..ingat RM1 tu sama ngan 3,119.85516 IDR..ingat tu...Jutaan tak bermakna anda jutawan..!!Jgn silap macam gue...PERINGATAN ok...hikhik









 Posing kejap kat GECKO leather..hikhikk..See..this is my life style...alwyas pretending like a super model..hahaha...Jangan hairan ok,walaupun tak cantik macam tyra bank atau kate moss ..tapi aku rasa aku juga cantik di bali time ni.....hikhik..(mode perasan.)janji rock selalu..haha..




 Ini lah tempat aku  pergi membeli baju branded dgn harga yang murah dan discount pun sampai 80%,tgk je gbr sebelah tu..aku siap ambik gambar lagi nak bukti kan kat u all..hehehe...memang membless LoL..hikhik..Ni nama nya Outlet factory, menjual pakaian surfing untuk semua kalangan mulai dari T-shirt, boardshort, hingga peralatan papan surfing. Merupakan factory outlet dari brand Quicksilver, menawarkan pakaian yang sama hanya saja harganya bisa lebih murah. Alternatif pilihan pakaian surfing ini ada Billabong, Roxy, dan masih banyak lagi, hanya 10 menit dari pantai Kuta untuk bisa mengunjungi factory outlet.Gambar sebelah pulak gambar model ntah mana erkk..hikhik..ni photo curi lagi la...si Dzee tu memang  dilahirkan jadi photographer candid ..(ni ayat dier snd k,aku kopi O aja..hakhak..)

Kuta Beach,BAli



Ini lah pantai kuta yang terkenal dengan panggilan Pantai Matahari terbenam.Pantai Kuta adalah sebuah tempat pariwisata yang terletak di sebelah selatan Denpasar, ibu kota Bali, Indonesia. Kuta terletak di Kabupaten .Di Bali, terdapat banyak pantai yang indah dan merupakan pantai terbaik untuk melakukan kegiatan berselancar. Gelombang tinggi yang terbentuk di beberapa pantai Bali membuat para surfer pemula dan profesional ingin menaklukkannya. Berikut adalah beberapa tempat surfing terbaik di pantai bali:

 1.Kuta Reef
2.Nusa Lembongan
3.Pantai Serangan
4.PAntai Medewi
5.Pantai GAlak
6.Uluwatu



 
Ini lah pantai di kuta bali..cantik kan..tapi sayang,aku tak sempat nak swiming and merasa guna bikini comel ku.hikhik..Gambar aku di atas tu pulak di ambil semasa aku sedang berjalan jalan pantai ..masa ni matahari dah atas kepala uiikk,rasa macam ikan masin pulak berjemur...hahaha..aku saja nak ambik gambar pemandangan laut..hikhik..

TAnah Lot for 3rd Days in BAli..27feb2013

Tujuan utama ku dtg ku bali juga nak pijak tempat ni,Tanah Lot...Amazing place and one of the most popular places of interest in Bali, is located on the coast of West Bali, at the village of Beraban in the Tabanan Regency.Macam tak caya aku pijak tanah yang meninggalkan seribu sejarah dan rahsia..nak lebih tahu click link ni http://ms.wikipedia.org/wiki/Tanah_Lot ..dan link ni  http://id.wikipedia.org/wiki/Tanah_Lot




                          Muka happy dapat pijak Tanah Lot..hikhik.
BessST..!!






 Ini lah keadaan di Tanah Lot time aku ngan Dzee pergi..Memang ramai org mengunjungi tempat ni .DAri sini juga dapat melihat sunset..nanti ku upload gambar ok..
 Pengujung-Pengunjung menunggu matahari terbenam..aku pulak sibuk snap situ sana sini..hihi..Proo la kunun nya..hahaha..

Sunset di TAnah Lot 
Tanah Lot terkenal sebagai tempat yang indah untuk melihat matahari terbenam (sunset), tourist  biasanya ramai pada sore hari untuk melihat keindahan sunset di sini..keindahan senja di tanah lot memang menghanyutkan aku..huhu..tapi aku sibok snap sana sini..hehe. gambar di bawah ini dipanggil Sunset Terrace, karena dari tempat itulah matahari merah yang sedang menuju peraduan terlihat paling cantik...Tengok aja gambar sunset yang aku snap kat bawah...walaupun tak cantik macam PRO tapi kira okey  la..hikhik..






Dari tempat parkir menuju Pura Tanah Lot banyak dijumpai art shop, kios-kios suvenir, jasa tattoo temporary, serta warung makan atau kedai minuman.Kat sini juga lah aku membeli suvenir untuk family and kawan2 dari malaysia..






Stay tune with my next update and uploading photo about cuti-cuti di bali...lepas ni aku update yang lebih cantik dan cute lagi..tunggu lepas i edit sikit gambar aku ambik okey..cauu lok ya...





No comments: